درست کردن یه غذای خوشمزه که همه دوست داشته باشن کار آسونی نیست ولی از اون سخت تر وقتیه که غذا هم خوشمزه باشه و هم سالم . توی این پست طرز تهیه دو تا غذای سالم و خوشمزه که رژیمی هم هستن رو می ذارم . امیدوارم که خوشتون بیاد .

طرز تهیه مرغ گریل شده همراه با سبزیجات پخته

یک غذای ساده و در عین حال خوشمزه . برای درست کردن این غذا اول سینه های مرغ رو به صورت افقی برش بدین و داخل یه ظرف بذارین و با نمک  و فلفل و پودر سیر و آبلیمو و یکم ماست مزه دارش کنین. برای مدتی بذارین مرغ تو یخچال بمونه تا خوب مزه بگیره .
سپس مرغ های مزه دار رو روی یک تابه داغ گیریل کنین . اگه می خواین خیلی غذا خشک نباشه می تونین قبلش یه قاشق روغنه هم بهش بزنین. (نگران نباشین یه قاشق روغن چاقتون نمی کنه ).
سبزیجاتی که دوست دارین مثل کلم بروکلی ف اسفناج ، هویج ، سیب زمینی ، قارچ رو می تونین بخارپز کنین و یا اینکه بذارین تو آب جوش تا بپزه . مرغ و سبزیجات رو توی ظرف بکشین و تزیین کنین چون غذا علاوه بر خوشمزه بودن باید خوشگل هم باشه .

غذای رژیمی خوشمزه ی ما آمادس . نوش جان

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

خوراک مرغ و سبزیجات یکی دیگه از غذا های خوشمزه و رژیمیه که به راحتی می تونین درست کنین .
برای تهیه این غذا مرغ هارو کوچیک کوچیک کنین و با پیاز و زردچوبه و کمی فلفل تفت بدین . در ظرف دیگری هویج و پیاز رو به صورت حلقه ای بچینین و مرغ هارو روی آون ها بذارین.در ظرف رو ببندین تا کمی بخار بگیره. بعد از مدتی یک لیوان آب رو همراه با کمی زعفرون بع مرغ اضافه کنین.
برای تهیه سس مرغ کمی پیاز های خورد شده رو تفت بدین تا طلایی بشن . سپس ادویه هایی مثل نمک و فلفل و زردچوبه و پودر سیر رو بهش اضافه کنین . در مرحله بعد رب گوجه رو بهش اضافه کنین و بذارین کمی تفت بخوره. روی سس مقداری آب بریزین و بذارین تا کمی قوام بیاد . از این سس می تونین برای روی مرغ استفاده کنین .
در آخر مرغ رو همراه با سبزیجات پخته مثل هویج و کلم بروکلی در ظرف مناسب سرو کنید و سسس مرغ روی مرغ ها بریزین . می تونین از پوره سیب زمینی هم کنار این غذا استفاده کنین .
خوراک مرغ و سبزیجات  ما آمادس . نوش جان